×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

 

 

چند راه ساده برای پیشگیری از ابتلا به انفلوانزا

چگونه از ابتلا به انفلوانزا جلوگیری کنیم؟
 

 
1-شربت آبلیمو که دارویی شگفت انگیز برای درمان گلو درد، پاکسازی خون و همچنین نرم کردن بافت‌های مخاطی است.‌
2-سوپ مرغ که از قرن بیستم تاکنون به عنوان یک خوردنی برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی شناخته شده و واقعا تاثیرگذار است.
3-خردل که موجب کاهش تب، از بین رفتن مواد سمی و کمک به بهبود غشاء مخاطی در ریه‌ها می‌شود.
4-زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است.
5- سیر که یک گیاه فوق العاده مفید هم به لحاظ پیشگیری و هم به جهت درمان علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی به شمار می‌آید. سیرخام خاصیت ضدقارچی و ضد باکتریایی و همچنین دارای خواص ضدویروسی فوق‌العاده‌ای است. متخصصان انگلیسی نیز در چندین آزمایش دریافته‌اند که سیر می‌تواند سرعت درمان آنفلوآنزا را افزایش دهد.
6-نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند.
7- روغن کرچککه اگر به شکل موضعی مصرف شده و روی قفسه سینه مالیده شود به باز شدن مجاری هوایی و بهبود گردش خون در ریه‌ها کمک می‌کند. برای این منظور قفسه سینه را با روغن کرچک ماساژ دهید. سپس با یک تکه پارچه وال و نازک، روی سینه را بپوشانید و با یک بطری حاوی آب داغ روی سینه را گرم نگه دارید.
8-  پرتقال و مرکبات که به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامینC اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بیماری را کاهش می‌دهند.
9-ماست که مشکلات روده‌ای ناشی از آنفلوآنزا را تسکین می‌دهد.
10-عسل که خواص شفابخش فوق العاده‌ای دارد و برای درمان سرفه و افزایش توان سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. مصرف آن به همراه آب لیموی تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصیه می‌شود.
11- نمک و محلول آب نمک که می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک به پاک شدن سینوس‌ها و جلوگیری و یا درمان احتقان بینی کمک می‌کند. تمیز کردن مجاری بینی نیز سرعت بهبود عفونت‌های سینوسی را افزایش می‌دهد.
12- آب درمانی که روشی مفید برای افزایش گردش خون است و حمام آب داغ نیز در پایین آوردن تب موثر است.
13-مریم گلی نیز به عنوان یک دهان‌شویه مناسب می‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.
تنظیمات قالب